Skinpress Rss

Sunday 25 November 2012

5 sebab kenapa saya makan vitamin

Bukan saya sahaja, mungkin anda juga sama.. hehe...

  1. Kerana saya suka fast / junk food. Owh noo... serius tak bagus untuk kesihatan. But, sometimes bila stress atau mulut rasa nak munching, hmmm... abis la..
  2. Kerana I am a breastfeeding mom. Ibu kena jaga pemakanan supaya susu yang dihasilkan lebih berkualiti kan. Sebagai contoh, KAFEIN. Kafein terdapat dalam kopi, coklat, teh dan sebagainya. (oh i love all these!) Tetapi, kafein akan mengganggu penyerapan Iron. Iron adalah penting untuk pembentukan sel darah bayi serta memastikan tumbesaran yang optimum.
  3. Kerana saya mudah diserang selsema. Jadi, saya sangat perlu mengambil vitamin terutamanya vitamin c untuk meningkatkan imun. 
  4. Kerana saya cuba untuk kekal sihat. Saya takut sakit. Sakit akan menyusah kan orang lain disamping $$$ yang terpaksa dikeluarkan. Saya dah berusaha, selebihnya terserah pada Allah.
  5. Kerana saya seorang wanita. Menurut Dr Hamid Arshat, seorang wanita perlu makan supplements seperti masa mengandung, menyusu terus menerus hingga akhir hayat. Betul, saya setuju sangat2! 

Untuk dapatkan vitamin-vitamin Shaklee dengan harga diskaun, PM saya. Add saya di Facebook ya!
lyanabiz@gmail.com / 019.303.7343